گزارش همایش آذرماه 98 انجمن معلمان فیزیک استان خراسان رضوی

دومین همایش ماهانه استانی انجمن معلمان فیزیک استان خراسان رضوی  با عنوان ( آشنایی با مرکز CERN)  در ساعت 16:30  پنجشنبه هفتم آذرماه 98 در سالن همایش پژوهشسرای ثابت ناحیه 3 مشهد با حضور  یکی از فیزیکدانان برجسته کشورمان در شاخه فیزیک ذرات بنیادی جناب دکتر خاکزاد هیات علمی مرکز IPM   ومجری توانمند خانم دکتر نریمانی فر به اتفاق 46  همکار و 24 دانش آموز از سراسر استان با تلاوت آیاتی از قرآن و  سرود ملی آغاز گردید.

 

قبل از اعلام برنامه، معاونت محترم پرورشی آموزش و پرورش ناحیه 3 جناب آقای افشار، ضمن عرض خیر مقدم حضور مهمانان از وجود پتانسیل های موجود در نواحی و مناطق آموزشی کشور از شرکت دانش آموزان در مسابقات استانی، ملی  و جهانی و فعالیت های فوق برنامه در زمینه های فنآوری خبر داد.

 

در ابتدای جلسه گزارش اجمالی از همایش های اجرشده سال 97 و 98 و بازدید از انگاریوم دانشگاه فردوسی  به صورت شفاهی و کلیپ ارایه شد.

 

قبل از شروع سخنرانی آقای دکتر خاکزاد توسط خانم دکتر رضاپور  معرفی شدند. دکتر خاکزاد 26 سال در مورد ذرات تجربه کسب کردند و با اخذ مدرک دکترا در سال 1378 در فاصله 78 تا 88 علاوه بر انجام تحقیقات در کانادا، همکار مرکز سرن بودند  و در فاصله 88 تا 98  هیات علمی مرکز  IPM بوده و مقالات و آثار علمی ارزشمندی را تالیف کردند.

 

سپس سخنرانی جناب آقای دکتر خاکزاد در زمینه آشنایی با فیزیک ذرات بنیادی و آشنایی با مرکز سرن ارائه گردید.

در پایان جلسه نماینده سرن  از گروه دختران به سرپرستی خانم دکتر رضاپور که در مسابقات سرن مقام دوم جهانی را کسب کردند، تقدیر نمود.

ریاست انجمن معلمان فیزیک استان خراسان رضوی از حضور  جناب آقای دکتر خاکزاد (نماینده سرن) قدردانی نمود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *